Et år efter AULA gik i luften for skoleintra mv er der stadig alt for mange fejl og store mangler.
Det er konklusionen i en undersøgelse, som Skolelederforeningen har foretaget blandt cirka 1000 skoleledere.
Cirka 60 procent af de adspurgte placerer Aula i en af de to værste kategorier i spørgeskemaet – nemlig ”Fungerer slet” og ”Aula har mange fejl og mangler”.
Værst er klasselog og søgning
På en skal fra 0-10 har skolelederne kunnet placere problemer med en række funktionaliteter, hvor 10 er absolut værst.
Her får ”manglende klasselog” og ”søgefunktion” decideret hug og lander på en karakter over 8.
Men ikke langt efter kommer en række andre funktioner, som alle ligger mellem 7 og 8 i slemhed.
Det drejer sig blandt andet om manglende kontaktbog, kalenderfunktion, overblik over opslag.
Priserne løber løbsk
Kombit oplyser som en kommentar til resultatet, at man har nedsat brugerpaneler og en faggruppe, der skal arbejde med ændringsforslag skolerne har til Aula.
Ifølge Computerworld overvejer Kombit at finde en anden leverandør end Netcompany i et genudbud af Aula.
Priserne for videreudvikling af systemet er simpelthen blevet for høje.