OK-kampagnen er en oplysningsindsats om værdien af overenskomsten, som hele FH – og dermed også HK - står bag. I ugerne 35-37 har kampagnen fokus på værdien af tillidsrepræsentanter, som er en vigtig del af tilbuddene i de overenskomstbærende fagforeninger.

Kampagnens målgruppe er medlemmer og potentielle medlemmer i alderen 18-30 år, og den tager udgangspunkt i, at målgruppen har et lavt eller intet forudgående kendskab til overenskomst eller fagforening. Fra undersøgelser ved vi, at målgruppen oplever usikkerhed omkring det at være nye på arbejdsmarkedet, og at der er behov for at understøtte trivslen særligt for denne gruppe. Her spiller tillidsrepræsentanten en vigtig rolle.

Der er produceret film, som i perioden vises på TV/WebTV, biograf og på de sociale medier, radio og outdoor (fx store plakater i bybilledet).

Du kan se kampagnefilmen her.

Der er også produceret trykt materiale (postkort, plakater og en lille folder), som alt sammen kan findes på linket her Materialer til TR-kampagnen. Her kommer også film, radiospots og SoMe materiale, man frit kan downloade og dele.