Tre TR'ere står sammen

Fra venstre: Hanne Bro Karre, Camilla Ipsen Malm og Charlotte Holberg Funder.

Tillidsrepræsentanter er afgørende for den danske model. Det er tillidsrepræsentanten, der taler kollegernes sag og står vagt om overenskomsten.

Derfor kårer mediet A4 hvert år årets TRHundredvis af kollegaer rundt i landet har indstillet deres TR, fordi de synes, at personen gør et godt stykke arbejde.

I år er to HK-tillidsrepræsentanter fra Sjælland indstillet. En af dem er Camilla Ipsen Malm, fællestillidsrepræsentant (FTR) og TR på Sjællands Universitetshospital i Roskilde og Køge.

FTR er en inspirerende ildsjæl

Charlotte Holberg Funder er lægesekretær på Billeddiagnostisk Afdeling på Sjællands Universitetshospital, Roskilde. Hun har indstillet fællestillidsrepræsentanten Camilla Ipsen Malm. Camilla er lægesekretær på Gynækologisk afdeling, hvor hun også er tillidsrepræsentant. Hun er også næstformand i HK Kommunal Sjælland.

Hvorfor skulle Camilla Ipsen Malm vinde prisen som årets TR?

- Hun gør et kæmpestort og ekstraordinært arbejde. Hun er en ildsjæl – og det skinner igennem i alt, hvad hun gør. Hun gør rigtig meget for at få vores fag frem, og det synes jeg, at hun skal have anerkendelse for, siger Charlotte Holberg Funder.

- Jeg har aldrig oplevet en tillidsrepræsentant, som har fyldt så meget på en positiv måde og som gør så meget som Camilla. Det er enestående. Jeg beundrer, at hun har tid til det hele, for hun har også en familie at passe. Jeg tager hatten helt af og bøjer mig dybt.

Kan du uddybe nogle af de ting, som hun gør?

- Da hele billeddiagnostikken i Region Sjælland blev lagt sammen, var der som udgangspunkt lagt op til, at der kun skulle være én TR – men Camilla fik forhandlet hjem, at der skulle være fire TR’ere. Det giver rigtig god mening, for så har alle mulighed for at have en TR tæt på. Så har man fingeren på pulsen og hvis medlemmerne har noget, så er man tæt på og kan gøre en forskel.

- Camilla er også ved at forhandle et vejledertillæg – det er ikke i hus endnu, men hun er meget principfast og giver sig ikke bare så let. Det skal være rimeligt og fair, når der skal en aftale i hus.

Kan du sætte nogle ord på, hvad det betyder for jeres faggruppe at have en så engageret fællestillidsrepræsentant som Camilla?

- Det er altafgørende. Hun har fået struktur på hele HK-klubben, og det smitter af på alt, hvad vi gør. Vi ved, hvad vej vi skal gå. Når noget skal sættes i søen, så er Camilla primus motor, og det er godt, at hun har god kontakt til flere ledelser. Det er megainspirerende, og hun er et forbillede.

- Det går også rigtig godt med at få folk til at melde sig som TR. Vi har fået to TR’ere mere inden for den sidste måned.

Læs hele indstillingen her

Camilla Ipsen Malm er også blevet indstillet af lægesekretær og tillidsrepræsentant Hanne Bro Kaare. Den indstilling kan du læse her