- Vi er meget glade for sponsoratet. Nye trøjer er med til at fastholde de unge spillere. At man kommer som et hold og ser ens ud, betyder meget for fællesskabsfølelsen, lyder det fra Almind Spelling-Sørensen, formand for Sunds Seahawks Floorball Club.

Sunds Seahawks U13 drenge i de nye hoodies

Sunds Seahawks U13 hold i de nye trøjer. Bagerst fra venstre: Almind Spelling-Sørensen (holdleder), Daniel Ravn (træner), Alfred Blicher Jepsen, Anton Olkjær Jensen, Valdemar Frederiksen, Niels Sangild Dalberg, Kasper Udengaard Knudsen, Dan Sandahl Nielsen (træner) og Klaus Blicher Jepsen (træner). Forrest fra venstre: Theis Johansson, Oskar Andersen, Rasmus Stoustrup Kristensen, Sebastian Enevoldsen, Victor Kildefjord, Sanjeevan Srithran, Oliver Kjelstrup Philipsen, Lauge Overgaard og Inger Stranddorf, afdelingsformand for HK MidtVest. Liggende fra venstre: Gustav Aagaard Them og Ruben Sejer Hollænder Nielsen.

Vigtige omdrejningspunkter

- Sportsklubber og -foreninger er vigtige omdrejningspunkter for vores lokalsamfund. Børn og unge bruger meget tid og energi i klubberne, og forældrene, heriblandt mange af vores medlemmer, ligger et stort stykke frivilligt arbejde for fællesskabet. Til glæde for alle parter. Det vil vi gerne bakke op om, siger Inger Stranddorf, der er afdelingsformand for HK MidtVest.

- For HK MidtVest som lokal fagforening er det væsentligt at støtte de unge generationer og samtidig være med til at sikre aktive lokale samfund i det midt- og vestjyske. Vores unge skal jo gerne have lyst til at blive i landsdelen og uddanne sig, bo og arbejde her, forklarer Inger Stranddorf.

Fem hold har fået sponsorat

HK MidtVest deler hvert år sponsorater ud til fem lokale sportsklubbers børne- og ungdomshold.

Sponsoraterne er hver på 6000 kroner plus moms og skal gå til klubtøj, kampdragt eller lignende med HK MidtVests logo på.

I alt fem midt- og vestjyske ungdomshold har i 2023 søgt og fået sponsorat fra HK MidtVest.

Udover Sunds Seahawks Floorball Clubs U13 hold er det Brande Håndbold Klubs U17-piger, Aulum Gymnastikforenings ropeskipping hold, Bøvling Ungdoms- og Idrætsforenings teen volleyball hold og Resen Humlum IF’s U14 piger i fodbold.

Tidligere år er der uddelt sponsorater indenfor så forskellige sportsgrene som blandt andet cricket, svømning, roning, tennis, badminton, cykling, ishockey, gymnastik og padel.

Der vil blive åbent for nye ansøgninger i 2024, hvor klubber kan søge om sponsorat på hk.dk/sponsorat

Artiklen er opdateret 03. januar 2024

Du kan deltage i kurser og arrangementer

Vores kurser tager udgangspunkt i konkrete og aktuelle krav på arbejdsmarkedet. Du møder professionelle undervisere og oplægsholdere, der sikrer, at du får konkret viden med dig hjem. Så står du stærkere både fagligt, socialt og personligt, når du møder udfordringer i hverdagen. Du får det som en del af dit medlemskab - det eneste, det koster dig er din tid.