- Sponsoratet fra HK MidtVest betyder meget for en lille klub som vores. Vi har brugt sponsoratet som en gulerod for at få gang i badminton i Vridsted. Med kontingentet, som de unge badmintonspillere betaler, har fulgt shorts og t-shirt. Og de unge er glade for at få et sæt tøj, så de blandt andet ser ens ud, når de skal ud at spille kampe, lyder det fra Henrik Lynnerup, sponsorformand for Vridsted Idrætsforening.

HK MidtVest deler hvert år sponsorater ud til fem lokale sportsklubbers børne- og ungdomshold.

Sponsoraterne er hver på 6000 kroner plus moms og skal gå til klubtøj, kampdragt eller lignende med HK MidtVests logo på.

Vridsted IF søgte om sponsorat hos HK MidtVest i 2022, hvor klubben havde svært ved at holde gang i deres ungdomshold. Men blandt andet takket være sponsoratet lykkedes det til starten af vintersæsonen i 2023 at få 18 spillere mellem ni og 13 år i gang. Og spillerne har nu fået overrakt shorts og t-shirts af Inger Stranddorf, afdelingsformand for HK MidtVest.

De unge badmintonspillere fra Vridsted IF i shorts og t-shirts fra HK

Badmintonspillerne fra Vridsted IF i de nye trøjer. Bagerst fra venstre: Dorthea Aggerholm Bonde, Nanna Lykke Høj, Karin Lyhne Jensen, Marie Illona Wittorff Olesen, Emma Vang Lyhne, Silas Nejsum Madsen og Gustav Blingedal Rossen. Forrest fra venstre: Markus Hammerup Jensen, Silje Lillelund, træner Andreas Lyhne, Frederik Hjerrild Bredsgaardt og afdelingsformand for HK MidtVest Inger Stranddorf. Liggende fra venstre: Carl Blingedal Rossen og Nicklas Carlo Fjordside Nielsen.

Vigtige omdrejningspunkter

- Sportsklubber og -foreninger er vigtige omdrejningspunkter for vores lokalsamfund. Børn og unge bruger meget tid og energi i klubberne, og forældrene, heriblandt mange af vores medlemmer, ligger et stort stykke frivilligt arbejde for fællesskabet. Til glæde for alle parter. Det vil vi gerne bakke op om, siger Inger Stranddorf, der er afdelingsformand for HK MidtVest.

- For HK MidtVest som lokal fagforening er det væsentligt at støtte de unge generationer og samtidig være med til at sikre aktive lokale samfund i det midt- og vestjyske. Vores unge skal jo gerne have lyst til at blive i landsdelen og uddanne sig, bo og arbejde her, forklarer Inger Stranddorf.

Deler sponsorat ud igen i 2024

I alt fem midt- og vestjyske ungdomshold har i 2022 søgt og fået sponsorat fra HK MidtVest.

Udover Vridsted IF’s unge badmintonspillere er det AIF Alhedens Idrætsforenings svømmeafdelings Piratfisk, Skive FH håndboldafdelings Handball Kids, Struer Boldklubs fodboldafdelings hold for udviklingshæmmede og Feldborg BMX Klubs unge ryttere.

I 2023 har Sunds Seahawks Floorball Clubs U13 hold, Brande Håndbold Klubs U17-piger, Aulum Gymnastikforenings ropeskipping hold, Bøvling Ungdoms- og Idrætsforenings teen volleyball hold og Resen Humlum IF’s U14 piger i fodbold modtaget sponsorat.

Der vil blive åbent for nye ansøgninger i 2024, hvor klubber kan søge om sponsorat på hk.dk/sponsorat

Artiklen er opdateret 15. januar 2024

Du kan deltage i kurser og arrangementer

Vores kurser tager udgangspunkt i konkrete og aktuelle krav på arbejdsmarkedet. Du møder professionelle undervisere og oplægsholdere, der sikrer, at du får konkret viden med dig hjem. Så står du stærkere både fagligt, socialt og personligt, når du møder udfordringer i hverdagen. Du får det som en del af dit medlemskab - det eneste, det koster dig er din tid.