OK24 HK Kommunal

Overenskomstfornyelsen har en stor bevågenhed i HK Kommunal. Der er særlige omstændigheder ved OK24, og overenskomsterne er samtidig livsnerven i rigtige fagforeninger. De rummer et vigtigt, organiserende perspektiv.

Som TR synes du måske, at materialer og informationer om OK24 fra medlems- og TR-nyhedsbreve begynder at hobe sig op, men det er faktisk ikke så vanskeligt at få et overblik over, hvad du selv bør vide som TR, og hvad du med fordel kan orientere dig om og hjælpe med at formidle videre til kollegerne. Det gælder både dem, der i dag er medlem af HK, og dem, der forhåbentlig i forbindelse med OK-forløbet finder ud af, at HK er et godt fællesskab at være med i.

Kommunikation til alle kolleger

hk.dk/ok24 ligger al den udsendte information om OK24, der er værd at gemme. Sitet er åbent for alle, og her kan man blandt andet læse om:

• HK Kommunals og arbejdsgivernes overenskomstkrav
  • Hvad er overenskomsten er værd?
  • Særlige forhold i tilfælde af konflikt (lynguide og FAQ)
  • En oversigt over OK24-forløbet
  • En ordbog over særlige overenskomstbegreber.

På OK24-sitet kan man også se – i kronologisk orden – alle offentligt tilgængelige artikler om OK24, der er lagt på HK Kommunals del af hk.dk.

Særlig OK-viden til TR

Bag login på TR-portalen findes også dele af ovenstående materiale samt ekstra information til dig som TR. Det gælder blandt andet:

• En udvidet konfliktvejledning
  • Konfliktkortet
  • Pjecen ”Overenskomst - Hvorfor nu det?”
  • Lars Andersens overenskomst-tegninger til dit eget materiale
  • Word- og Powerpoint-skabeloner

Hvis du mangler noget, som tidligere er sendt til dig med TR-nyhedsbrevet, kan du også finde det i oversigten over indholdet i alle TR-nyhedsbreve.