Pressemeddelelse, Aarhus den 31. januar 2024

De over 61 millioner er udbetalt som følge af blandt andet usaglig opsigelse, konkurs, arbejdsskader, forskelsbehandling, manglende udbetaling af løn, feriepenge, pension eller fritvalgsordning. Derudover har HK Østjylland rådgivet og vejledt tusindvis af medlemmer, som efterfølgende selv har løst konflikten eller har fået hjælp af en af HK’s tillidsrepræsentanter.

Flot og bekymrende

- Vores medarbejdere gør et flot stykke arbejde for at hjælpe vores medlemmer, men det er meget bekymrende, at så mange bliver bragt i ubehagelige situationer. Alle burde have et trygt og rart arbejdsliv, og har man ikke det, så skal man hurtigst muligt henvende sig til sin fagforening og få råd og vejledning, siger Hans-Henrik Hansen, der er fungerende fællesformand i HK Østjylland.

Resultatet understreger behovet for en fagforening

Hans-Henrik Hansen
Fungerende fællesformand for HK Østjylland, Hans-Henrik Hansen.

- Det står endnu en gang helt klart, at vores medlemmer har glæde af at være medlem af en fagforening, der reelt kan hjælpe inden for deres fag, mens andre blot foregiver at kunne hjælpe. Tallene her dokumenterer, at en rigtig fagforening giver reel tryghed, fortæller Hans-Henrik Hansen.

Om HK Østjylland

HK Østjylland er Østjyllands største fagforening for funktionærer og forhandler og aftaler overenskomster for såvel private som offentligt ansatte inden for bl.a. kontor, administration, regnskab, it, laboratorie, butik, lager og markedsføring.

Henvendelse til

Fungerende fællesformand for HK Østjylland, Hans-Henrik Hansen, mobil 2845 5415.
Pressebillede: hk.dk/omhk/afdeling/oestjylland/om-hk-oestjylland/presse/hans-henrik-hansen