MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Så skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
HK it, medie & industri Hovedstaden kommunikerer på flere forskellige platforme. Vi har et medlemsblad, en Facebookside, en Instagramprofil og en LinkedIn-profil, og vi sender nyhedsbreve og bringer nyheder på hjemmesiden.
Vi forsøger på at nå medlemmerne, hvor de – og om at udnytte de forskellige mediers muligheder. Derfor kommunikerer vi både gennem artikler, billeder, videoer og infografikker. Det sidste begyndte vi så småt på i 2018 – vi har blandt andet fået god feedback på vores ”Kan jeg få penge fra Omstillingsfonden”-guide.
Nyt navn og layout
Medlemsbladet skiftede efter en læserkonkurrence i sommeren 2018 navn til IMI-bladet, hvilket det også oftest hed i daglig tale. I samme ombæring fik vi redesignet bladet helt. Bag det flotte redesign står vores egne medlemmer hos Eks-Skolens Grafisk Design & Tryk, og vi synes, de har lavet et rigtig flot blad.
Medlemsbladet skiftede efter en læserkonkurrence i sommeren 2018 navn til IMI-bladet, hvilket det også oftest hed i daglig tale. I samme ombæring fik vi redesignet bladet helt. Bag det flotte redesign står vores egne medlemmer hos Eks-Skolens Grafisk Design & Tryk, og vi synes, de har lavet et rigtig flot blad.
Farvebrug, spaltegitter og skrifttype er blevet mere moderne, og på indholdssiden er der blevet plads til et mere afvekslende indhold. Vi skriver nu både længere artikler og kortere nyheder end før, og der er kommet et fast opslag med korte historier, tal og spørgsmål fra medlemmerne.
Derudover har bestyrelsen besluttet, at bladet fra og med 2019 skal udkomme fire gange årligt i stedet for fem. Det koster penge at få trykt og distribueret et blad, og særligt de stigende portopriser kan mærkes. Derfor er frekvensen blevet justeret efter de økonomiske forhold.
I stedet for at skrive en artikel om, hvem der kan få penge fra Omstillingsfonden, lavede vi et flowchart. I 2019 vil vi fortsætte med at overveje grafiske løsninger, når komplekse budskaber skal formidles.
Flowchartet om muligheden for at få penge fra Omstillingsfonden er et eksempel på, hvordan kommunikation kan ske i form af en grafik.
Fremgang på sociale medier
På de sociale medier er vi klart størst på Facebook, hvor vi også har nydt fin fremgang i 2018. Vi er gået fra 696 følgere i starten af året til 850 ved nytår, hvilket er en stigning på 22 pct. Det hører med til historien, at vi ikke bruger penge på annoncering, hverken på Facebook eller på andre sociale medier.
De mest populære opslag i 2018 handlede om vores tilstedeværelse ved de omstridte masseafskedigelser på IBM og historien om et af vores medlemmer i fleksjob, der fik efterbetalt 35.000 kr. fra kommunen efter en stor indsats fra en faglig medarbejder i HK it, medie & industri Hovedstaden. Historier der nåede langt bredere ud end følgerskaren, idet de begge kom ud til mere end 3.000 mennesker. Helt generelt kan vi se, at historier, hvor vi agerer som en rigtig fagforening, brænder bedst igennem.
På Instagram arbejder vi på at få flere unge og nye på arbejdsmarkedet til at følge os. Vi har lagt en klar strategi om at kommunikere til denne målgruppe og vægter derfor historier om yngre medlemmer og kommunikation om emner af særlig interesse for dem. Det kan være den første MUS-samtale, hjælp til CV, forklaringer om basale arbejdsmarkedsregler og formidling af kurser og netværksmuligheder, de kan spejle sig i. Vi havde ved udgangen af 2018 130 følgere.
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID