En ny tankegang for fagforeningsarbejde og data, som HK og Dansk Laborant-Forening i samarbejde med en gruppe forskere fra Copenhagen Business School vil undersøge mulighederne for.

Forskningsprojekt med CBS
I den forbindelse søger vi medlemmer fra Dansk Laborant-Forening, som har lyst til lade sig følge af en forsker under en arbejdsdag. Formålet er at belyse de muligheder og udfordringer, der måtte være for at forbedre arbejdsvilkår ved indsamling af digitale fodspor.

Helt konkret vil en forsker møde dig på din arbejdsplads og følge dig som en flue på væggen. Du optræder fuldt ud anonymiseret i undersøgelsen. Hvis din arbejdsplads kræver en særlig godkendelse fra din arbejdsgiver for at forskeren kan få adgang, så koordineres dette af HK og CBS.

Du kan læse mere om projektet i en artikel i LABORANTEN nr. 10-2023.

Hvis du er interesseret i at deltage, eller har spørgsmål til HKs rolle i projektet, skriv til Susanne Bahne Hansen: Susanne.Bahne.Hansen@hk.dk. Hvis du har spørgsmål til hvad det indebærer at blive fulgt af en forsker, skriv en mail til labourdata@cbs.dk med navn, telefon nr. samt hvor du kan træffes. Herefter vil en forsker fra projektet kontakte dig snarest mulig.