PLA OK24

Hvad er vigtigt for dig i dit arbejdsliv? Flere penge på lønkontoen? Mere frihed? Mere uddannelse? Eller noget helt fjerde?

Det vil HK Privat gerne være klogere på, fordi vi snart skal forhandle med Praktiserende Lægers Arbejdsgiverforening om en ny overenskomst for lægesekretærer og andre, der er ansat i private lægepraksisser. Derfor vil du inden længe modtage en mail med link til en undersøgelse, hvor du kan skrive dine ønsker til forbedringer af dine løn- og arbejdsvilkår. Undersøgelsen tager max. 5 minutter.

- Jeg vil virkelig opfordre alle til at deltage i undersøgelsen. Det er resultaterne herfra, som vi bærer med ind til forhandlingerne. Og jo flere besvarelser, jo større vægt kan vi kan tale med ved forhandlingsbordet, siger Charlotte Meyer, faglig sekretær i HK Privat.

Forventningen er, at undersøgelsen bliver sendt ud i første halvdel af februar. Og i slutningen af februar (nærmere bestemt den 28. februar) vil du modtage endnu en mail fra HK Privat med en invitation til et stort onlinemøde.

Onlinemødet holdes den 13. marts kl. 17.30 til 19.00.

På mødet vil du få status på, hvordan forhandlingerne kommer til at forløbe, og hvornår. Og du vil få lejlighed til at diskutere ønsker og krav med andre kolleger i privat praksis.

Så husk at holde øje med, når undersøgelsen og invitationen til onlinemødet lander i din indbakke, og tilmeld dig.