MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Hvis du prøver at logge ind med en Apple enhed, skal du først prøve at rydde din historik. Sådan gør du:
Gå ind i Indstillinger
Vælg Safari
Ryd historik – webstedsdata
Hvis det ikke hjælper, skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
HK benytter, som mange andre organisationer, sociale medier til et bredt spektrum af opgaver. Dette er vores generelle information om brug af disse samt håndtering af personoplysninger.
Det er vigtigt for HK, at medlemmer, tidligere medlemmer og andre, som har givet HK personoplysninger, kan være trygge ved, at HK behandler disse oplysninger på en gennemsigtig og sikker måde.
Hvis du følger linket, vil du kunne læse, hvordan HK behandler dine personoplysninger og hvilke rettigheder, du har i den forbindelse https://www.hk.dk/omhk/oplysning/persondata
HK bruger som alle andre organisationer sociale medier til et bredt spektrum af kommunikation. Derfor er vi nødt til at være ekstra opmærksomme på, hvilke informationer, der bliver delt, tilsendt og givet til os på disse platforme. Derfor har vi her nogle retningslinjer for, hvad du skal være opmærksom på.
Vi fraråder generelt, at du opslår, deler eller sender os både egne og andres personoplysninger, herunder særligt følsomme personoplysninger og lignende følsom information på sociale medier og i beskedfunktioner som fx Facebook Messenger.
Ved følsomme personoplysninger forstås personoplysninger om:
Det kan også være personoplysninger, som nyder særlig beskyttelse som fx cpr.nr..
Beskeder og opslag der indeholder følsomme personoplysninger, kan vi være forpligtet til at slette, da vi ikke har mulighed for beskytte de data, som du deler med os på sociale medier. Vi sletter altid beskeder og opslag med fx medlemsnummer og cpr nr., men vær opmærksom på, at disse beskeder stadig kan være synlige hos dig. Det vil sige, at de kan være slettet fra vores indbakke på sociale medier, men ikke fra din. Det skal du selv sørge for at gøre.
Af samme grund sagsbehandler vi heller ikke på sociale medier. Vi anbefaler altid, at du kontakter HK på enten telefon 7011 4545 for fagforeningen og 7010 6789 for a-kassen. Du kan også skrive på https://www.hk.dk/omhk/kontakt.
Når du benytter sociale medier, herunder når du besøger HK’s profiler og sider, registrer platformen oplysninger om din aktivitet. Disse oplysninger kan benyttes til at stille statistikker til rådighed for HK over de besøgende på vores profiler og sider. HK har kun adgang til de færdige statistikker og analyser og dermed ikke til de data der ligger til grund herfor. Du kan læse mere om Facebooks håndtering af data i forbindelse med statistikker og analyser (Facebook Indblik) her:
https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum
De fleste sociale medier gør det muligt for virksomheder og organisationer med flere, via betaling at målrette indhold til bestemte personer baseret på de oplysninger, som de selv afgiver til platformens systemer eller de oplysninger platformen registrerer, når platformen og tilknyttede services benyttes.
HK bruger målretnings-muligheder med omtanke for at nå ud til vores medlemmer og andre, der kunne have interesse for vores indhold, medlemskab, mærkesager etc.
De målretningsparametre, der stilles til rådighed er fx geografisk placering, køn, familieforhold, musiksmag, jobtitel osv. Målretning af indhold kan også baseres på informationer fra fx cookies og lignende små kodebidder, der er indlagt på HK’s website og eventuelle kampagnesider. Du finder HKs cookie politik HER
Ved indhold, hvor der betales for målretning, vil platformen altid selv angive som ’sponsoreret’, ’betalt’ eller lignende, når du møder det. Du vil også på mange platforme også have mulighed for at skjule sponsoreret indhold, når du møder det.
Du kan læse mere om, hvordan Facebook håndterer data og forholder sig til GDPR her: https://www.facebook.com/business/gdpr
Hvis du har spørgsmål til målretning eller sponsoreret indhold fra HK, så er du altid velkommen til at skrive til os på https://www.hk.dk/omhk/kontakt.
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID