politik og blyant

Mindst 40 medlemmer af HK hang i lygtepælene og gjorde på anden vis opmærksom på sig selv og deres politiske holdninger op til kommunalvalget i november. I hvert fald 8 HK’ere søgte valg til regionerne samme dag. 6 af kommune-kandidaterne er HK Stat-folk. Det samme gælder 3 af regionskandidaterne.

5 af de opstillede HK Stat-medlemmer til kommunalvalgene blev valgt. 2 af de 3 stats-kandidater til regionsrådene blev stemt ind af vælgerne.

Mød 2 HK Stat-medlemmer, som blev valgt

Studiesekretær fra RUC topscorer for S i Tune

Dobbelt op til konservativ skattemedarbejder

Der er sandsynligvis langt flere HK’ere i de nye regionsråd og byråd. Opgørelsen her stammer dels fra en liste over kandidater, som valgte at tage imod et tilbud for kandidater om undervisning, råd og værktøjer fra HK-forbundet. Dels fra HK Statbladets omtale af de medlemmer, der valgte at tage imod tilbuddet om at præsentere sig i HK Stats medier.

STATS-HK’ERE I REGIONSRÅD OG BYRÅD

Region Sjælland: Dennis A. Jørgensen, formand for HK Stat Hovedstaden, tidligere ansat i DSB. Valgt ind for Socialdemokratiet med 1.862 personlige stemmer.

Region Midtjylland: Mette Guldberg, Det Konservative Folkeparti, sagsbehandler i Gældsstyrelsen i Ringkøbing, nyvalgt med 1.608 personlige stemmer.

Tårnby Kommune: Lars Hein, Socialdemokratiet, faglig konsulent i HK Stat Hovedstaden, genvalgt med 267 stemmer.

Favrskov Kommune: Grethe Villadsen, Socialdemokratiet, kliniksekretær på Aarhus Tandlægeskole, genvalgt med 189 stemmer.

Greve Kommune: Charlotte Levin, Socialdemokratiet, studiesekretær ved RUC, nyvalgt med 496 stemmer.

Lejre Kommune: Connie B Jensen, Socialdemokratiet, konferencesekretær på ZBC i Roskilde, genvalgt med 139 personlige stemmer.

Herning Kommune: Mette Guldberg, Det Konservative Folkeparti, sagsbehandler i Gældsstyrelsen, nyvalgt med 398 personlige stemmer.

Vis mere