Marianne Larsen med Trine Hartvig Kristiansen (tv.) og Mette Pedersen, Novo Nordisk modtager prisen 'Årets organiser' 2023

Marianne Larsen i midten med Trine Hartvig Kristiansen (tv.) og Mette Pedersen. Foto: Martin Sylvest.

”Jeg vil godt have mine to trofaste væbnere med herop,” sagde TR på Novo Nordisk og formand for Officeklubben Marianne Larsen som det første, da hun blev kaldt op på scenen 1. november i Cirkusbygningen i det centrale København. Og det fik hun.

Juryen bag arrangementet Årets TR 23 havde valgt at belønne netop Marianne Larsens indsats som organiser. Men hun er bestemt ikke alene om indsatsen, og derfor ville Marianne Larsen have sine to TR-kolleger Trine Hartvig Kristiansen og Mette Pedersen med til at modtage hyldesten.

”Prisen går først og fremmest til alle vores medlemmer i klubben, vores afdeling og vores arbejdsplads," understregede Marianne Larsen i sin takketale.

Officeklubben på Novo Nordisk er nemlig vokset markant de seneste seks år. Det skyldes blandt andet, at klubben metodisk opsøger nye medarbejdere på virksomheden. Hver uge modtager klubben opgørelser over nyansættelser og interne jobskifter. Det er ud fra dem, at Officeklubben finder sine potentielle nye medlemmer.

”Jeg ved ikke, hvad vi skulle gøre uden de opgørelser,” sagde Trine Hartvig Kristiansen allerede for et år siden.

TR-trioen i Officeklubben bruger listerne til at indkalde alle nyansatte på området til et fælles intromøde, som afholdes en gang om måneden.

- Da jeg startede, sendte vi bare de nye en mail med info om, hvem vi var, og at de endelige skulle tage fat i os. Men det var der aldrig rigtig nogen, der gjorde, sagde Marianne Larsen sidste år.

Marianne Larsen med Trine Hartvig Kristiansen og Mette Pedersen, Novo Nordisk modtager prisen 'Årets organiser' 2023

Marianne Larsen holder takketale, mens Mette Pedersen i favnen har det synlige bevis på tilskuddet fra 3F til klubarbejdet på 5.000 kr., og Trine Hartvig Kristiansen står med diplomet i hænderne. I baggrunden BUPL’s forbundsformand Elisa Rimpler, som uddelte prisen ”Årets Organiser.” Foto: Martin Sylvest.

Til gengæld takker rigtig mange heldigvis ’ja’ til at deltage i intromøderne. Her har Marianne Larsen og Trine Hartvig Kristiansen en time til at nå rundt om både klubben, den danske model, HK og arbejdspladsen.

Indsatsen giver pote, kan de tre tillidsfolk glæde sig over. Samme dag som Marianne Larsen fik prisen, rundede Officeklubben 500 flere medlemmer end den dag, hun tiltrådte som tillidsrepræsentant. Og organiseringen fortsætter på Novo Nordisk.

”Fra HK it, medie & industri Hovedstaden skal der lyde et kæmpe stort tillykke med hæderen og en endnu større tak for den forskel, Marianne, Trine og Mette hver dag gør for HK’erne på Novo Nordisk,” skrev fagforeningen på sin Facebook-profil, kort efter prisen var delt ud.

Mød Marianne Larsen, klik her.