Do you want information in English? Visit our English website.
GO TO OUR ENGLISH SITE

04. marts 2015

Staten kan også bo vest for Valby Bakke

Den nye forening ”Staten i Hele Danmark” vil gøre opmærksom på, at statslige arbejdspladser kan placeres andre steder end i København.

Så er Danmark igen blevet beriget med en ny forening.
Det er jo ikke specielt epokegørende i foreningslandet Danmark, men denne forenings formål er epokegørende:

”Staten i Hele Danmark” er en forening, der har som formål at skabe et mere lige Danmark – et Danmark, hvor alle egne tilgodeses, når Staten Danmark skal ændre på sin organisering.
I foreningen synes vi ikke, man fra centraladministrationens side har haft blik for, at statslige arbejdspladser godt kan placeres andre steder end i Hovedstaden.
Vi synes, fordelene ved at centralisere fylder for meget. Det bør i dagens Danmark være muligt at kommunikere med medarbejdere, uanset om de er lokaliseret i Jylland eller på Slotsholmen.

Det er ikke nødvendigvis et forsøg på at flytte arbejdspladser væk fra Hovedstaden, men mere et ønske om, at man fra centralt hold forpligtes til at kigge vest for Valby Bakke, når der skal findes adresser til nye styrelser eller andet.
Den nye forening har fået tidligere minister og tidligere konservativt folketingsmedlem, Jacob Aksel Nielsen, som formand. Fra det sydjyske område deltager blandt andre Christian Rabjerg Madsen, folketingskandidat for Socialdemokratiet i Kolding.

Arbejdsmarked

Ole Kjær

Afdelingsformand

HK Sydjylland

Jeg skriver om det, der har betydning for vores medlemmers tilværelse og arbejdsliv. Især har jeg fokus på uddannelse, både i bred forstand og specifikt erhvervsskoler og akademier i Sydjylland. Jeg er også optaget af beskæftigelsespolitik. Jeg ser arbejde som noget, vi ikke kun gør for arbejdets og for pengenes skyld - men også fordi arbejde giver identitet.

Stop med at følge

Følg denne blog via RSS-feed