Uanset om du foretrækker kontoret eller hjemmearbejdslivet, skal du med stor sandsynlighed til det igen. På gårsdagens pressemøde opfordrede regeringen og myndighederne til, at de, der har mulighed for det, igen arbejder hjemme.
Vi har derfor samlet 4 guides med tips til at skabe de bedste betingelser for en god arbejdsdag på hjemmekontoret.
Sådan sikrer du et godt arbejdsmiljø på hjemmekontoret

Der er pludselig mange ting at forholde sig til, når de vante kontoromgivelser og kolleger for manges vedkommende bliver skiftet ud med hjemmearbejdspladser og børn, der skal hjemskoles. Her er 6 gode råd til at sikre, at du fortsat har et godt arbejdsmiljø, selvom du arbejder hjemme.
10 tips til en mere effektiv hjemmearbejdsdag

Normalt er rigtig mange ting i din arbejdsdag planlagt og styret for dig - hjemme skal du gøre det hele selv. Gitte Koldtoft, der er coach og foredragsholder, giver her sine bedste råd til, hvordan du får skabt en effektiv hjemmearbejdsdag. Læs blandt andet, hvor vigtigt det er at holde rigeligt med pauser.
7 gode råd til samarbejde på distancen

Det kræver mere af os at få samarbejdet med kollegerne til at fungere godt, når vi ikke er fysisk sammen, forklarer Pernille Bjørn, der er professor på Datalogisk Institut på Københavns Universitet. I guiden giver hun dig sine bedste råd til at få samarbejdet med dine kolleger til at fungere digitalt.
Gå til guiden
Hvis du vil læse mere om, hvorfor samarbejdet bliver sværere, når du ikke kan se din kollega, kan du læse dette interview med Pernille Slot, der er ekspert i ansigtsudtryk og kropssprog. Her kan du også blive klogere på, hvorfor det kan hjælpe at spise chokolade.
10 tips til Teams

Microsoft Teams er mange virksomheders foretrukne virtuelle værktøj til møder og samarbejde over nettet. Selvom du måske efterhånden er en erfaren Teams-bruger, tør vi godt love, at der næsten med garanti er et tips eller to at hente i denne guide til, hvordan det bliver sjovere, nemmere og mere effektivt at bruge programmet.