MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Hvis du prøver at logge ind med en Apple enhed, skal du først prøve at rydde din historik. Sådan gør du:
Gå ind i Indstillinger
Vælg Safari
Ryd historik – webstedsdata
Hvis det ikke hjælper, skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
Fortalt af tillidsrepræsentant Helle Simonsen
Hvordan har coronakrisen påvirket jeres klubaktiviteter?
Klubben plejer at holde tre-fire arrangementer om året, men i 2020 afholdt vi intet på grund af coronakrisen. Vores generalforsamling bliver normalt afholdt i foråret, hvilket blev udsat til efteråret. Efter åbning hen over sommeren planlagde vi et stort ud-af-huset-arrangement til Hotel Marienlyst i efteråret. Dette var generalforsamling og julefrokost/hygge. Det blev dog også aflyst, da der igen nåede at blive indført restriktioner. Vi har rykket arrangement til den 7. april 2021 på samme sted, og så håber vi, landet er mere åbent.
Har coronakrisen betydet noget for dit arbejde som tillidsrepræsentant, for eksempel for din måde at kommunikere på eller håndtere sager på?
I foråret 2020 arbejdede jeg hjemme, og her foregik kommunikation via mail til medlemmerne. I foråret var der stille med sager, men jeg havde nogle få samtaler med HR over telefonen.
Efter sommerferien og på nuværende tidspunkt (januar 2021, red.) er jeg på sitet hver dag. Mine medlemmer er også på sitet, da der er praktisk arbejde i laboratorierne. Derfor er det muligt med fysiske snakke og møder med afstand. Jeg går også stadig fysisk rundt og siger velkommen til nye ansatte og medlemmer. Jeg har under hele perioden sendt mails med mange forskellige onlineseminarer til medlemmer og ved, at flere har gjort brug af det.
Har coronasituationen betydet noget for de sager/emner, der har fyldt for dig som tillidsrepræsentant?
Sagerne og emnerne er stadig de samme. I foråret var emnet dog meget regler ved hjemmearbejde, og hvis man ikke kan arbejde hjemme, hvorledes er reglerne omkring dette i henhold til betaling, ferie og så videre.
Hvad er det mest ærgerlige, der er sket i din klub eller virksomhed som følge af coronakrisen?
Det mest ærgerlige er, at vi ikke kunne afholde vores arrangementer. Ved disse arrangementer har kollegaerne nemlig mulighed for at mødes på tværs og hygge. Vi har valgt ikke at lave onlinearrangementer i klubben, da vi vægter det sociale og det fysiske møde højt ved arrangementerne.
Hvad er det mest positive, der er sket i din klub eller virksomhed som følge af coronakrisen?
Vores klub har rundt de 100 medlemmer, dette er dog ikke en følge af coronakrisen. Vi kunne igen i 2020 gå rundt og sige hej til medlemmerne og dele julegaver ud til dem. Chr. Hansen har ikke mærket krisen økonomisk, og vi har stadig travlt på alle sites.
Hvad synes du eventuelt, du har lært af krisen?
Vores tillidsrepræsentantsamarbejde på de tre sites (Roskilde, Avedøre og Hørsholm) er meget vigtigt, og det samme er den opbakning, vi kan give hinanden i svære situationer/forhandlinger. Jeg er selv tillidsrepræsentant i Hørsholm, hvor vores udviklingsområde er placeret. Avedøre og Roskilde er produktionssites. De har været helt anderledes presset og været på arbejde under hele perioden. De har arbejdet i hold og på unormale tidspunkter.
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID