Du kan i øjeblikket ikke logge ind med NemID på Mit HK , det skyldes en fejl hos NemID.
Du kan logge ind med brugernavn/adgangskode, hvis du tidligere har oprette en, eller du kan anvende MitID
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
Fortalt af tillidsrepræsentant Kyong Hee Blumensaadt
Foto: Renato Manzionna.
Hvordan har coronakrisen påvirket jeres klubaktiviteter?
Alle vores klubmøder og generalforsamlinger er blevet aflyst det sidste års tid og forventes at kunne genoptages efter maj måned her i 2021.
Har coronakrisen betydet noget for dit arbejde som tillidsrepræsentant, for eksempel for din måde at kommunikere på eller håndtere sager på?
Jeg har haft et par sager, som blev klaret ved, at jeg gik rundt til hver enkelt kollega med det i skriftlig form, så jeg på afstand kunne stille spørgsmål og samtidig skrive svarene ned, som en slags interview.
Har Corona situationen betydet noget for de sager/emner, der har fyldt for dig som tillidsrepræsentant?
Håndtering af restriktioner og afstand mellem kollegaer, fordi vi er i en produktionsafdeling og står og arbejder meget tæt på hinanden hver dag. Med hensyn til Covid-19-test har flere af vores kollegaers børn været smittet, hvilket jo gør, at mange har skullet testes igen og igen, og sådan er det. Men vi skal selv betale, for eksempel ved at bruge vores feriedag, feriefritimer og afspadseringstimer. Hvilket jeg og mine kollegaer ikke på nogen måde synes er i orden! Der har vi været meget uenige med ledelsen, og jeg har henvendt mig til vores faglige sekretær. Sagen er pt. under behandling, og jeg er spændt på den endelige afgørelse.
Hvad er det mest ærgerlige, der er sket i din klub eller virksomhed som følge af coronakrisen?
Vi synes ikke, at der har været den helt åbne debat med hensyn til håndtering af restriktioner og regler fra ledelsens side. Der har manglet informationer, plus at det flere gange virker, som om det kun er os, der skal overholde og følge reglerne. Der har manglet gensidig respekt.
Hvad er det mest positive, der er sket i din klub eller virksomhed som følge af coronakrisen?
Vi er kommet igennem indtil nu, uden at nogen kollegaer er blevet syge af corona. Det har dog ikke været tilfældet i ledelsen.
Hvad synes du eventuelt, du har lært af krisen?
Man skal være ærlig over for sig selv og andre, vise hensyn og respekt over for sine medmennesker.
Er der noget, vi ikke har været inde på, som du synes er vigtigt i det forgangne år i jeres klub?
På grund af coronakrisen har vi mistet 21 kollegaer, og vores medlemstal er blevet meget mindre. Vi håber snart, at det vil vende, og at der kommer gang i vores produktion igen.
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID