God Jul 2023Endnu engang er årets slutning kommet hurtigere end forventet for mig i hvert fald.

Jeg havde håbet på, at året havde givet mere fred, men desværre ser vi forsat ind i et år, som starter med at være præget af krig – og derfor et år vi ikke helt ved, hvad bringer på den front.

2023 har HK været synlige i medierne, tv, radio og aviser. Det arbejder vi med, fordi vi gerne vil vise og dele med jer alle, at vi lytter til jer, og vi holder øje med ting og tendenser, som har betydning i jeres hverdag. Lokalt bidrager bestyrelsen, og vi arbejder også med at bidrage med historier, I vil dele med os. Det forsætter selvfølgelig i 2024.

Efter sommerferien har bestyrelsen forsat arbejdet med generalforsamlingen for 2024, opsamling på OK23 og værktøjer for at få den nye overenskomst ud at leve, og hvordan vi omsætter politiske dagsordner i nærmiljøet.

Vi har været til kongres, hvor HK Privat har fået ny formand – Kim Jung Olsen. Det var en god kongres også med fokus på det fleksible arbejdsliv.

I bestyrelsen har vi derfor også haft fokus på at omsætte de nye mål i HK Privat Nordjylland.

OK23 har vi talt meget om, og det gør vi fortsat, men i 2024 vil der være mange af jer, der også skal have jeres overenskomst fornyet. OK24 vil derfor også fylde og samtidig skal vi gøre klar til indsamling af krav til OK25.

Vi har fastsat datoen for generalforsamlingen til den 20. marts 2024 – så tilmeld jer allerede nu, og sæt krydset i kalenderen.

Vi håber til at se jer – så tag en kollega under armen til en hyggelig og forhåbentlig debatfyldt aften.

Hvis du har spørgsmål, noget du undrer dig over, eller noget du gerne vil have en snak om, så husk på, at du til enhver tid altid er meget velkommen til at ringe til os på tlf. 3364 1309 eller direkte til formanden på tlf. 2098 9191.

I kan med fordel følge siden og se bestyrelsen på hjemmesiden.

Mange Jule- og nytårshilsner

Formand Christina Madsen Kristiansen