MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Så skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
Fortalt af tillidsrepræsentanter Marianne Larsen og Trine Hartvig
Hvordan har coronakrisen påvirket jeres klubaktiviteter?
Vi har i Officeklubben været nødt til at lave om i vores kursusprogram for hele 2020 – både for administrative og elever. Det betyder helt håndgribeligt, at vi har været nødt til at ændre alle de kurser, der kunne ændres, til onlinekurser i stedet. Vores årshjul havde titlen ”Den digitale verden og dig”, så det var heldigvis forholdsvis nemt at få ændret på de fleste af kurserne, da det var kursusudbydere, der var klar på den digitale verden. Der var dog et par kurser, vi var nødt til at rykke til i år. Det ”sjove” er så, at disse kurser i år godt kan konverteres til onlinekurser, da alle kursusudbydere har lært at være digitale. Det giver virkelig en fed mulighed for at kunne få medlemmer på fra alle vores sites – om de sidder i Hjørring, Aalborg, Gentofte eller Kalundborg har de mulighed for at deltage.
Vi har været nødt til at udskyde vores generalforsamling, men der var ikke noget vigtigt på agendaen, der ikke kunne vente. I 2021 er vi muligvis nødt til at omlægge til at afholde generalforsamlingen online.
Har coronakrisen betydet noget for jeres arbejde som tillidsrepræsentanter, for eksempel måden at kommunikere på eller håndtere sager på?
Kommunikation med vores medlemmer har skiftet karakter fra mange fysiske møder til mere skriftlig kommunikation. Vi er blevet meget mere aktive (rent skriftligt) både på Facebook og Yammer, som er en Novo Nordisk-”Facebook”. Vi prøver hele tiden at være ”til stede” og skriver jævnligt infomails, så vores medlemmer forsat kan ”mærke” os og ved, at vi er der for dem. Vi gør meget ud af, at de hele tiden skal huske os, og at vi hele tiden er i deres baghoveder. Førhen deltog vi altid i sager face-to-face, lige pt. er alle møder via Teams. Der er dog enkelte alvorlige sager, der kræver, at vi mødes, og så bliver det selvfølgelig med alle retningslinjer overholdt. Men det har været forsvindende få.
Har coronasituationen betydet noget for de sager/emner, der har fyldt for er som tillidsrepræsentanter?
Det har handlet om det samme som før COVID-19. Vi oplever ikke umiddelbart, at den nuværende situation har ændret på de sager, vi får ind. Vi har dog haft samtaler med et par medlemmer, der har kæmpet lidt med at få arbejdsliv og privatliv til at hænge sammen, nu hvor ungerne er hjemsendt, og der skulle klares både lektier og arbejde oven i hinanden. Heldigvis er udmeldingen fra øverste ledelse, at virksomheden selvfølgelig er lydhør over for sådanne udfordringer, og at lederne skal være en del af løsningen i en anderledes tid.
Hvad er det mest ærgerlige, der er sket i jeres klub eller virksomhed som følge af coronakrisen?
Vi mangler at interagere ”rigtigt” med vores medlemmer. Mødes til en frokost, en kaffesnak eller udnytte netværksmulighederne i pauser på fysiske kurser. Vi har gjort vores yderste for at holde kontakt og har meget telefon- og Teams-kontakt. Men som resten af landet mangler vi at give hånd, kramme og udbygge de personlige relationer generelt. På det mere ”festlige” plan har mange måttet sande, at jubilæer og runde fødselsdage ikke har være helt den samme fest. Til gengæld har der været mange sjove virtuelle begivenheder lige fra bingo til cocktail-kursus.
Hvad er det mest positive, der er sket i jeres klub eller virksomhed som følge af coronakrisen?
Ledelsen har fået en generelt positiv holdning til fleksibilitet i forhold til arbejde/privatliv: De har kunnet se, at medarbejderne sagtens kan administrere at arbejde hjemme. Vi har kunnet lave lokalaftaler vedr. fleksible arbejdsforhold, der både indebærer, at Novo Nordisk er positivt indstillet mht. nedsættelse af arbejdstiden og muligheden for at lave en fast aftale omkring hjemmearbejde (dog max to dage pr. uge for vores medlemmer) samt muligheden for at lave en aftale om det såkaldte Compressed Workweek, som går ud på, at medarbejderen arbejder 10 arbejdsdage på 9 arbejdsdage og derfor får en fridag hver 14. dag.
Hvad har I lært af krisen?
Vi har helt klart fået øjnene op for de digitale løsninger. Det er meget tidsbesparende og helt klart noget, der også bliver aktuelt i fremtiden. F.eks. mht. kurser, hvor vi som udgangspunkt afholder to-tre kurser online og deler resten ud på primært to sites; Bagsværd og Kalundborg.
Er der noget, vi ikke har været inde på, som I synes er vigtigt i det forgangne år i jeres klub?
Vi føler helt klart, at COVID-19 har kastet lys over nogle muligheder, som vi ikke selv har været bevidste om før. For eksempel muligheden for at nå ud til alle medlemmer med onlinekurser. Vi har også fået meget positiv feedback på de små infomails, som vi i den forgangne periode har været gode til at sende. Vores kommunikation er blevet forbedret en del, og vi føler også selv, at vi er blevet bedre til at ”nå ud” til vores medlemmer, og det har været vigtigt for os at gøre os synlige. Dette har vi gjort ved at oprette en mail-template, så vores medlemmer ikke er i tvivl, når de modtager en mail fra os. Den er let genkendelig, og vi prøver virkelig at arbejde med vores visuelle identitet eller udtryk, så vores medlemmer altid kan genkende materiale fra os. Endelig har klubben har designet merchandise i form af små håndsprit-dispensere: ”Hos os er du i trygge hænder” – ”Stay safe” – som vi har sendt med intern post, da de fleste administrative alligevel er på kontoret et par gange om måneden.
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID