Brancheklubber & Netværk
I afdelingens brancheklubber og netværk finder du masser af muligheder for at få både faglig og social sparring med dine kolleger.
Du kan i øjeblikket ikke logge ind med NemID på Mit HK , det skyldes en fejl hos NemID.
Du kan logge ind med brugernavn/adgangskode, hvis du tidligere har oprette en, eller du kan anvende MitID
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
I afdelingens brancheklubber og netværk finder du masser af muligheder for at få både faglig og social sparring med dine kolleger.
Som medlem af HK Hovedstaden kan du gøre brug af de gode tilbud for dig, der er eller overvejer at blive freelancer.
Vi hjælper uanset om du er fuldblods iværksætter, med en drøm om at lede en verdensomspændende virksomhed, eller om du blot har behov for at lade dig momsregistrere for at løse enkelte opgaver nu og her.
Det er en særligt god idé at være medlem af fagforeningen, når du er Freelancer. Du får både juridisk opbakning og faglig sparring i en periode, hvor du ellers er meget alene. Du kan være medlem af HK, så længe du ikke har ansatte - derefter kan du selvfølgelig tegne overenskomst, så dine medarbejdere får ordnede forhold.
I HK Hovedstaden opretter vi flere netværk for Freelancere. Vi har både tilbud til dig der har været godt i gang i længere tid og gerne vil sparre med nogen om udviklingsmulighederne, og til dig der stadig er lidt i tvivl om freelanceriet er noget for dig og hvordan du skal tage de første skridt. - Kontakt afdelingen og få mere at vide om hvilke netværk der pt. er aktive. Hvis der ikke er ét der passer til dine ønsker, hjælpes vi ad med at starte et nyt netværk op.
HK Hovedstaden tilbyder årligt en lang række arrangementer til information og inspiration for freelancere. Hvis du savner noget i vores udbud, er du meget velkommen til at kontakte afdelingen og komme med forslag - Vi gør hvad vi kan for at opfylde ønskerne.
HK Freelancer
Nye dagpengeregler giver dig nye muligheder, hvis du bliver ledig og fx ønsker at starte en virksomhed, blive freelancer/honorarlønnet eller arbejde i din ægtefælles virksomhed.
Reglerne har også betydning for din optjening af dagpenge. Hvis du både har lønarbejde og indtægt ved selvstændig virksomhed, kan du nu tælle det hele med, når du skal optjene ret til dagpenge.
Har du en virksomhed og ønsker at lukke den, gør de nye regler det mindre kompliceret i forhold til at få ret til dagpenge efterfølgende.
Endelig får du som medarbejdende ægtefælle mulighed for at blive lønmodtager modsat nu, hvor du anses for at være selvstændig.
Du kan læse mere om de nye muligheder, fordele og ulemper på vores hjemmeside.
Vi holder bestyrelsesmøder ca. 1 gang om måneden hvor vi taler om hvad der sker i HK Service Hovedstaden og i Branchesektionen Sundhed & Velvære. Vi planlægger endvidere hvilke arrangementer, vi vil lave for tandklinikassistenterne.
Formand Nanna Maria Nielsen Født: 1989 Ansat hos: Tandlægeklinik v/Jonna Bork Valgt: 2019 |
|
![]() |
Bestyrelsesmedlem Joan Nielsen Født i: 1953 Ansat hos: Tandlæge Pia Gjedsted, Hellerup Valgt i: 2014 |
![]() |
Bestyrelsesmedlem Annette L. Andersen Født: 1961 Ansat hos: Marianne Tuxen, København Valgt: 2013 |
![]() |
Bestyrelsesmedlem Mia Simonsen Født: 1980 Ansat hos: Tandlæge Kresten Bjørnholt-Schou Valgt: 2014 |
Bestyrelsesmedlem Trine Winther Ulrichsen |
|
![]() |
Suppleant Vivi Olsen Født: 1954 Ansat hos: Tandlæge Lene Zwinge Valgt: 2014 |
Suppleant |
|
![]() |
Faglig sekretær Irina Frost Tlf.: 33 30 25 39 |
![]() |
Administrativ |
VEDTÆGTER for BRANCHEKLUBBEN AF PRIVATANSATTE TANDKLINIKASSISTENTER I KØBENHAVN
§ 1 KLUBBENS OMRÅDE
Ethvert medlem af HK København, der er beskæftiget hos en privatpraktiserende tandlæge, er samtidig medlem af branche-klubben.
§ 2 KLUBBENS FORMÅL
Faglige: 1.At give faglig og juridisk støtte til medlemmerne. 2.At opnå bedre løn- og arbejdsforhold. 3.At foranledige at gældende overenskomst, aftaler og love kendes, følges og udnyttes. 4.At arbejde på forbedringer af bestående overenskomst, aftaler og love. 5.At arbejde på at fremme både de fysiske og psykiske faktorer, der skaber trivsel på arbejdspladsen. 6.At medvirke til medindflydelse og medbestemmelse i virksomhederne. 7.At fremme de ansattes uddannelsesmuligheder: grunduddannelse, efteruddannelse og omskoling.
Organisatoriske: 1.At skabe den indre styrke i organisationen ved at fremme og udvikle idegrundlaget. 2.At fremme kontakten mellem medlemmerne og organisationen blandt medlemmerne indbyrdes. 3.At sikre organisationen så stor styrke som muligt ved at foranledige, at alle tandklinikassistenter er medlem af HK. 4.At tilvejebringe materiale til brug ved forhandlinger, blandt andet lønstatistik.
§ 3 FORHOLDET TIL HK
Klubben må i alle tilfælde, hvor der tages spørgsmål op, handle i fuld overensstemmelse med afdelingen.
§ 4 GENERALFORSAMLING
Klubben afholder generalforsamling en gang årligt i 4. kvartal, og denne indvarsles skriftligt med mindst 14 dages varsel.
Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed og er beslutningsdygtig - uanset de fremmødtes antal. Forslag til generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde en uge før generalforsamlingens afholdelse. På generalforsamlingen i lige år vælges en formand samt 2 bestyrelsesmedlemmer for to år. I ulige år vælges 2 bestyrelsesmedlemmer ligeledes for to år. På generalforsamlingen vælges mindst 2 suppleanter for et år.
I de år der holdes sektorkongres, vælges delegerede til Branchesektion Sundhed og Velværes delegeretmøde.
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes, når bestyrelsen eller 1/3 af medlemmerne skriftligt forlanger dette.
§ 5 PROTOKOL
Sekretæren fører en forhandlingsprotokol, der skal indeholde et referat af klubmøder og vedtagelser. Sekretæren skal, når der ind-kaldes til klubmøder og generalforsamlinger give HK meddelelse om mødernes afholdelse. I klubbens møder og generalforsamlinger har afdelingen ret til at deltage - dog uden stemmeret.
§ 6 VEDTÆGTER
Vedtægter og vedtægtsændringer skal godkendes af HK Service København´s bestyrelse og tilstilles Branchesektionen til orientering.
Vedtaget på generalforsamlingen den 21. marts 1990.
Brancheklubben ledes af en bestyrelse, der vælges på den årlige generalforsamling. Desuden er tilknyttet et administrativt sekretariat i HK/Kommunal Hovedstaden, der sørger for administrationen vedrørende tilmelding til arrangementer, udsendelse af arrangementsprogram, indbydelser m.m.
Det faglige arbejde i forbindelse med læge- og sygeplejesekretærernes ansættelses- og lønforhold sker hos de medarbejdere, der er tilknyttet de respektive arbejdspladser
Bestyrelsen
Brancheklubbens bestyrelse består for tiden af:
Formand:
Annie Dahl Brodersen, Rigshospitalet Glostrup
Næstformand: Dorthe Gonzales, Hvidovre-Amager Hospital
Bestyrelsesmedlemmer:
Dorthe Britt Sabro, Rigshospitalet Glostrup
Lena Gregor Pedersen, seniormedlem
Eva Baagøe Andersen, Rigshospitalet Glostrup
Gitte Hørmark Andersen, Rigshospitalet
Lone Andersen, seniormedlem
Suppleanter:
Hanne Drachman Krag, Bispebjerg-Frederiksberg Hospital
Lis Oszadlik, seniormedlem
Elevobservatør: pt. ingen.
Bestyrelsen holder møde 1 gang hvert kvartal samt en planlægningslørdag til udvælgelse af kommende aktiviteter.
Bestyrelsen vælges på den årlige generalforsamling - formand for 2 år, bestyrelsesmedlemmer for 2 år, suppleanter for et år og en elevobservatør for 1 år. Alle medlemmer er velkomne til at indsende forslag til bestyrelsen med ønsker om kommende foredrag, kurser, aktiviteter m.m. - eller hvad man ellers måtte have på hjerte af interesse for gruppen.
VEDTÆGTER FOR Den tværgående Brancheklub for læge- og sygeplejesekretærer i HK Hovedstaden
§ 1. OMRÅDE
Enhver der er medlem af HK Hovedstaden, beskæftiget som lægesekretær, sygeplejesekretær eller ansat hos kiropraktorer og fysioterapeuter er medlem af brancheklubben, såfremt de enkelte brancheafdelinger træffer beslutning herom.
§ 2. FORMÅL
Brancheklubbens formål er, i samarbejde med afdelingerne, at skabe gode rammer for medlemmernes løn- og ansættelsesforhold. Dette skal ske gennem informationsmøder med fagligt indhold, efteruddannelse og etablering af kontakt til de respektive arbejdspladser.
§ 3. FORHOLDET TIL HK
Klubben er en brancheforening under HK Hovedstaden og er tilsluttet DL - PATIENT | ADMINISTRATION | KOMMUNIKATION.
Klubben må i alle tilfælde, hvor der tages spørgsmål op / tilrettelæggelse af aktiviteter, handle i fuld forståelse med Regionsbestyrelsen i HK/Hovedstaden og de enkelte faglige afdelinger i HK Hovedstaden, ligesom det skal ske i overensstemmelse med HK’s love.
HK Hovedstaden varetager brancheklubbens administration.
Det faglige arbejde henføres under den enkelte faglige afdeling.
Tvivlsspørgsmål vedrørende tværgående arbejde, bliver afgjort af Regionsbestyrelsen i HK Hovedstaden, efter indstilling fra brancheklubben og de respektive faglige afdelinger.
§ 4. GENERALFORSAMLING
§ 5. BESTYRELSEN
§ 6. VEDTÆGTER
Vedtægter og vedtægtsændringer skal godkendes af Regionsbestyrelsen i HK/Hovedstaden.
§ 7. OPHÆVELSE
Klubben kan ophæves, hvis ¾ af de fremmødte medlemmer ved to på hinanden følgende generalforsamlinger stemmer herfor.
Således vedtaget på generalforsamlingen den 13. marts 2009.
Formand
Jannie Christiansen
Tlf. 24 25 41 49
Mail
Bestyrelsesmedlem
Randi Larseth
Tlf. 23 48 53 09
Tlf. 32 50 53 09
Mail
Bestyrelsesmedlem
Birgit S. Larsen
Tlf. 25 72 78 38
Mail
Bestyrelsesmedlem
Kirsten Larsson
Tlf. 50 45 62 52
Mail
Bestyrelsesmedlem
Ib Larseth
Tlf. 24 81 91 51
Mail
1. Suppleant
Annethe Thømming
Tlf. 40 26 90 06
Mail
2. suppleant
Karin Tronhjem Petersson
Tlf. 23 39 95 17
Mail
3. suppleant
Hanne Kjærulff
Tlf. 21 72 94 40
Mail
Seniorklubbens kontaktpersoner i HK Service Hovedstaden
Administrativ
Annette Ib
Tlf. 33 30 25 46
Mail
Susanne Petersen
Tlf. 33 30 27 21
Mail
HK Service Hovedstaden Seniorklub har mere end 3.000 medlemmer. Klubben indgår i et samarbejde med de øvrige seniorklubber i HK Hovedstaden med i alt 18.826 medlemmer, som indgår i samarbejde med HK Seniorer Danmark. Det månedlige kontingent er kr. 56. Klubben arrangerer sammenkomster og udflugter for medlemmerne. Se nærmere i det tilsendte program. Eller se programmet på hjemmesiden.
HK Seniorer Danmark er en landssammenslutning for HK Seniorklubberne. Vi er over 51.000 medlemmer fordelt på 50 klubber.
HK Seniorer Danmark har en Hovedbestyrelse på 19 medlemmer, bestående af 2 repræsentanter fra hver af de 6 afdelinger, Hovedstaden dog med 5 repræsentanter, repræsentantskabsmødet vælger formand og kasserer.
HK Seniorer Danmark har en målsætning, som er beskrevet i princip- og handlingsprogrammet. Herfra kan nævnes:
HK Seniorer Danmark har nedsat flere udvalg bl.a.: Socialpolitisk udvalg som arbejder for at fremme vores synspunkter i de socialpolitiske spørgsmål, der behandles i Folketinget.
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID