Du kan i øjeblikket ikke logge ind med NemID på Mit HK , det skyldes en fejl hos NemID.
Du kan logge ind med brugernavn/adgangskode, hvis du tidligere har oprette en, eller du kan anvende MitID
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
I midten af 1990’erne fandtes der rundt regnet 100 tjenestemænd, som var afskediget med rådighedsløn – og de kom vel at mærke fra hele det statslige område. Kun de færreste kom fra det statslige trafikområde.
Siden er der sendt i hundredvis af tjenestemænd på rådighedsløn alene på HK Trafik & Jernbanes område.
Den første store gruppe rådighedslønnere – som de hurtigt blev døbt – kom til i 1997 og 1998 i forbindelse med nedlæggelsen af DSB’s færgeoverfarter på Storebælt. Dengang blev de første omkring 300 medlemmer – navigatører og maskinofficerer i DSB rederi og siden hen Scandlines, som dengang hørte under Trafik & Jernbanes område – sendt hjem med rådighedsløn, da staten og DSB opgav at finde andet passende arbejde til dem.
Men afskedigelser og omstruktureringer i andre dele af den statslige trafiksektor har betydet, at der løbende er kommet nye grupper af rådighedslønnere til i takt med privatiseringer og organisationsændringer i de øvrige trafikvirksomheder. Det vil blandt andet sige DSB, Banedanmark, Railion, Københavns Lufthavne A/S.
Antallet af medlemmer på rådighedsløn i HK Trafik & Jernbane lå i en årrække på omkring de 300, men har de seneste år været faldende.
Som det fremgår af tallene var det først i slutningen af 1990’erne, at der opstod et behov på trafikområdet for at målrette Trafik & Jernbanes service til de særlige behov, som rådighedslønnerne havde, og i sommeren 2000 blev en særlig forening for denne gruppe af medlemmer, Rådighedslønsforeningen.
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID